Otthoni aerobik

Az otthoni aerobik az egyik legegyszerűbben kivitelezhető zenés mozgásforma, amely nem csak DVD, ill. kazetta segítségével, hanem önmagunk által kialakított gyakorlatokkal is végezhető.
Szerző: Molnár Ágnes Lektor: Dr. Boros Szilvia, Dr. Bognár József 2013-10-04

Otthoni aerobik

Az otthoni aerobiknak számos előnye létezik, de természetesen akad néhány hátrányos tulajdonsága is. Lássunk közülük néhányat:

Előnyök

  • otthon végezhető, így időt lehet megspórolni
  • olcsóbb, mint az edzőterem
  • bármikor végezhető

Hátrányok

  • egyedül, és nem csapatban végezzük (persze van, aki ezt szereti)
  • nincs szakmai kontroll
  • jól kell tudni megválasztani a megfelelő intenzitást, nehézségi fokot nyújtó DVD-t
  • meglehetősen nagy kitartásra, elszántságra van szükség, hiszen egyedül sokkal nehezebb elkezdeni és végigcsinálni az aerobik tréninget

Ajánlások

Számos aerobik kazetta, ill. DVD kapható a boltokban. Hogy melyiket válasszuk? Nos, mindez elsősorban edzettségi szintünktől, elérni kívánt céljainktól (pl. alakformálás, erősítés, állóképesség fokozás, átmozgatás stb.), személyiségünktől (tánc vagy kick-box) függ.

  1. Kezdő edzésprogram: biztonságos edzésprogram mindenkinek. Nem csak a teljesen edzetlen személyeknek, hanem a jelentős súlytöbblettel rendelkezőknek, ill. olyanoknak is ajánlott, akik igaz, hogy hozzászoktak rendszeres mozgáshoz, de teljesen más jellegű sportágat gyakoroltak eddig.
  1. "Új test" edzésprogram: kímélő, de hatékony erőnléti edzés. Legalább 3 hónapja aktívan mozgó emberek számára. Az egész testet átdolgoztatja, de leginkább az izomerő fejlesztésben jár élen
  1. Erősítő edzésprogram: bizonyos izomcsoportokra fókuszál, például a felsőtest, csípő környéki, mell, hát, alsó végtagok stb. izmait dolgoztatja meg. Alakformálásra tökéletesen alkalmas, de fogyókúrához nem elég. A megfelelő állóképesség birtokosainak ajánlott, kevésbé a kezdőknek.
  1. Alakformáló edzésprogram: Általában a has, fenék, láb izmaira koncentrál, tehát kifejezetten olyanoknak ajánlott, akik ott éreznek problémát. A hatékonyság növelése érdekében javasolt kardio jellegű edzéssel kombinálni. Kezdőknek nem túl jó választás.
  1. Hát- és gerincedzésprogram: különösen az ülőmunkát végzőknek, ill. mindenkinek, akinek gyakran fáj a háta vagy túlsúllyal rendelkezik. Hatékonysága állóképességi mozgásokkal együtt fokozható.
  1. Kick-box edzésprogram: Kizárólag haladóknak ajánlott, mivel igen intenzív és nagy izomerőt igényel. Fejleszti az állóképességet, erősít és támogatja a fogyókúrás program sikerét.

A sort még hosszan sorolhatnánk, hiszen rendkívül széles a mozgásprogramot ígérő DVD-k tárháza, amelyben mindenki megtalálhatja a személyiségéhez, edzettségi szintjéhez, céljaihoz illőt.

Javasolt az otthoni edzéshez pulzusmérő óra és vérnyomásmérő beszerzése.

Mindenképp konzultáljon orvossal, edzővel, hogy milyen otthoni sportmozgás az Önnek ideális!

Kapcsolódó cikkek
Bemelegítés, nyújtás A bemelegítés célja a szellemi és fizikai ráhangolódás az edzésre. A nyújtás pedig az izmok hosszának helyreállítását szolgálja. Egyiket sem célszerű... Szerző: 2013-10-02 Otthon végezhető gyakorlatok időskorban Hatvanöt év felett is fontos a rendszeres testmozgás, amelyet soha nem késő elkezdeni, azonban sokan nem tudják, hogyan kezdjenek neki. Néhány egyszerű, otthon... Szerző: 2013-10-04 Otthoni edzés gépeken Nem kell feltétlenül fitneszterembe járnunk ahhoz, hogy átmozgassuk, erősítsük izmainkat, vagy akár állóképességi tréninget végezzünk. Hosszútávú edzésterveinkhez... Szerző: 2013-10-01 Otthon végezhető gyakorlatok - férfi II. Az alábbiakban bemutatunk néhány otthon végezhető, hasra, karra, vállakra irányuló erőnléti gyakorlatot, férfiak számára. Szerző: 2013-10-04 Otthon végezhető gyakorlatok - nő II. Az alábbiakban bemutatunk néhány otthon végezhető, hasra, karra, vállakra irányuló erőnléti gyakorlatot, nők számára. Szerző: 2013-10-04 Otthon végezhető gyakorlatok - férfi I. Az alábbiakban bemutatunk néhány otthon végezhető, klasszikusnak számító erőnléti gyakorlatot (karhajlítás, kitörés, vádli feszítés, stb.) férfiak... Szerző: 2013-10-03 Otthon végezhető gyakorlatok - nő I. Az alábbiakban bemutatunk néhány otthon végezhető, klasszikusnak számító erőnléti gyakorlatot (karhajlítás, kitörés, vádli feszítés, stb.) nők... Szerző: 2013-10-03